...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Saturday, March 01, 2008


selamat tahun lompat. hehe.. 29 feb 08. hari ni aku agak busy, tapi dalam busy2 tu pn sempat lagi secara spontan aku berjiwang.hiks.. karya picisan kata org. saja2 aje.karya paling kejap aku siapkan.kurang 10minit.hikss.. menggukankan bahasa yang mudah dan tidak disaratkan dengan perkataan2 puitis.hehe.pndai aje mengomen.belagak sasterawan konon.haha. tiba2 idea mencurah. aku pun tulis ajelah. tak besh pn tapi aku nk gak post kat sini. sbb karya ni mmg takkan diterima masuk mana2 sayembara kerana ketidak puitisan ia. kekeke. masuk blog pun jadilah, dari aku buat pekasam seumur hidupnya dalam laptopku aje.
ape2 pun sekali lagi aku ucapkan selamat hari lompat.. hehe. aku dah siap sikit2 fasal petama bahas aku, dah pi hantar taip.. yehaa..kekeke. tu pun byk org menolong. mekasih sgt2. ni pn aku baru abes cari serba sikit maklumat tuk fasal dua bahas aku. baca2 koleksi kitab yg aku ade. alhmdulillah ade juga maklumat yg aku dapat. kenapa aku rajin mendadak? hehe.. sbbnyer, org beria2 nak tolong aku, aku plak malas2. tak baik kan. aku tahu betapa kecewanya org yang tolong aku tu. sory...
+ masihkah aku anak kecil yang melakar cita-cita diatas kertas atau akukah seorang remaja yang sedang melangkah melaksana cita-cita+ ehee...
okey lah.. nk smbung membaca, enjoy this poem.. erk.. poem ker.. karya picisan aje pun. kekeke.
selamat malam!


Bintang terkurung

Bintang yang aku kurung,
tidak aku bebaskan untuk ia terbang,
kuikat sayapnya.
Aku susun ia, aturkan.
Aku simpan ia, terpelihara.

Kekadang suara halusnya memanggil,
gemersik di dengaran hatiku.
Aku sahut...
apa kau ingin bintang?
Jawab ia..
aku ingin luahkan rasaku
aku ingin lihatkan sinarku
aku ingin kembali kepadanya
aku ingin bebas.
kenapa harus aku di kurung?
bintang bersuara lemah.
Pujuk aku...
bintangku, sabarkan hatimu
dulu kulepaskan dirimu
kau khianati sinarmu
kau alpa dek sanjungan
kau lupa asalmu
kau kabur dengan pilihan
dan akhirnya kau dustai yg tulus
masihkah kau ingat semua itu?

Bintangku kelu
bermain derita rasa
aku tahu dia ingin seperti dulu
tapi aku kakukan ia.
aku hadiahkan mawar,
agar tiap hari bintangku segar
tidak pudar kerana lara.

Sarat rasa di hatimu itu,
simpan saja bintang
buat teman di kala sunyi.
Andai rindu bertandang
usah kau tangis
kerna dia jua sepertimu
simpan rasa, tutup rapat dan kurung.
hingga nanti,
berbintang...


adikbebecute
23:06
29 feb 08

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 7:08 AM.





Comments:
hehehehe..wlaupn aku bukan sasterawan negara.tapi aku memahami sajak yang di tulis adikbebecute ini. hehehehe..kamu mmg sasterawatilah! menggantikan hati kepada bintang bukan? klu salah betulkan saya..
nice blog.keep it up!
 
hehe =p sasterawati sgt ler..takde bakat eh.. menggantikan hati kepada bintang? hikss.. biarlah rahsia =)
 
bukan sasterawati tapi sasterawanita..huahuahua...dia ni mmg pandai bersajak.konon aje tuh...bintang terkurung yang kat bawah tu ek...ku rasa diriku punya bintang terkurung gak.hahaha
 
ye cik keyroul, mmg die blh bersajak tu tapi merendah diri sgt. kalau masuk pertndingn blh bawa menang. penulisan byk membawa bentuk berfikir. rahsia di kamar hati gitu..hahaha.
 
Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara