...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Friday, November 10, 2006

Hilang tumpuan..
Satu perkara yang tidak mungkin lari dalam hidup. Definisinya terlalu luas. Sejak kebelakangan ini aku kerap kali hilang tumpuan. Kenapa?? Hmm.. aku sendiri pun tatau..
Dan hari ni..
Balik dari kuliah tadik jalan dengan khalilah..pastuh dia nak ke maktabah..aku terus balik rumah. So kami pun berpisah laa kat bus stop. Khalilah naik bas, dan aku terus jalan balik rumah. Sesambil tu aku memikirkan tentang byk benda. Tak beri tumpuan pada sekeliling. Smpai ke satu simpang.. ( perkara yg jarang aku buat – melintas jalan di tmpt yg byk simpang ). Aku nak melintas, pndng kiri pandang kanan..aku pun terus jalan. Dan tetiba...

Pinnn!!! Pinnn!!! Pinnnnnnnnnn!!!!!!!!
Diiringi dengan bunyi break kereta secara mengejut..

Aku toleh ke kiri..lebih kurng 10cm jer dari aku kereta mercedes-benz yg dipntu sorng pakcik berhenti mengejut dengan geselan tayar pada jalan. Aku masih terpinga2, Berdiri kaku, pndang pemandu kereta tu, jantung seakan2 berhenti berdegup ( bersedia utk dimarah )

Pakcik : ya bint..ismahli..ismahli.. ( smbil mengurut2 dada )
Aku : ermm.. ( masih terpinga2 )
Pakcik : I'm sorry miss..pardon!!
Aku : erkk..it's okey..
Pakcik : are you okey miss?
Aku : ermm.. okey..ismahli ( smbil tunduk kepala sket )
Pakcik : it's okey, I have no time. I need to go. Pardon!!
Aku : okey..

Aku yg masih dalam keadaan terkejut sekadar memandang kereta yg dipandu pakcik tu berlalu pergi. Hmm..pakcik tu nk cepat kot, laju jer die pandu kereta..tak sangka masih ade dikalangn masyarakat disini sebaik itu. Satu perkara diluar jangkaan yg sedikit mengubah pndangan aku pada sikap masyarakat disini.

AlhamduLillah
Kata Ustaz Khairul Anwar suatu ketika dulu " dua perkataan dalam satu kalimah yang terlalu kerap kita sebut sehingga kita lupa utk menghayati.. AlhamduLillah "

Hari ini kalimah itu berulang kali ku lafazkan.. AlhamduLillah..aku masih berpeluang meneruskan hidup..

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 9:45 PM.





Comments:
anis,kirenya kalo kt tak gi maktabah ari tu,anis tak hilang tumpuan lah ek?sorilah..lain kali kt takkan biarkan anis sensorg lg..buktinya?td gi bando,kt teman kan?huhu..
 
bukan sebab lilah laa..ish ish..jgn kate gitu..terharu anis
oo..patut laa anis nk pi bndr tadik lilah nk ikut..takut anis hilang tumpuan yer..tu laa..bile hati kite makin dekat..hihihi..smbung2..segan pulak nk gune skill harian kite kat sini..hikss
 
Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara