...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Tuesday, October 24, 2006

Eksperimen Coklat

Dua hari sblm raya

>> silap beli coklat masakan..kawan aku terbeli yg putih punyer..aku gune gak sikit, atas cadangn kawan2..panaskan marjerin, masukkan coklat masakan putih tu, masukkan serbuk koko,tunggu smpai cair..buruk beno upenyer..tak jadik..misi gagal..coklat tolak ke tepi

Malam raya

8.30 malam – aku menjalankan aktiviti membanteras kuman didapur..haha..maksudnyer kemas segala mende alah kat dapor tu laa..

9.30 malam - Aku dan sorng adik junior aku di dapur ( smbung keje semalam )

>> beli coklat lain plak..coklat masakan yg betul dah..
+ cubaan pertama..dalam resepi kate panaskan marjerin sket, masukkan coklat, masukkan susu sket..
= coklat jadik berketul2 macam kerisik gitu..haha..aku pon tolak tepi..

+ cubaan kedua..aku mengandaikan mungkin coklat tu kurng cair..jadik tambah sket ngn susu kot..tak leh tmbah air kang cair sgt2. aku pi isi susu pekat tu..hikss..
= die jadik ketul2 makin pekat..aduss!! tak jadik lagik..tak cair2 coklat tu..aku tolak tepi lagik..

+ cubaan ketiga..sesmbil aku bincng ngn adik junior senegeri ngn aku tu..datang kakak2 aku memberi cadangn yg agak baik..aku dan adik junior aku tu pon mule berbincng semula..berdasarkan experimen yg kami buat

Aku : kite tak yah isi susu yer
Dia : okey jugak..isi susu yg jadik ketul2 macam tadik tu
Aku : set..isi marjerin ngn coklat semata2
Dia : harap percubaan kali ni berjaya..kali ke 3 dah ni..
Aku : bese2 kali ke 3menjadi..
Dia : kalau tak jadik tatau nk kate ape..
Aku : kesabaran tahap paling tinggi dah ni..

+ Marjerin dan coklat masakan sahaja
= campuran jadik likat, berketul2 lagik teruk, kalah kerisik kelapa tu..rsa mcm ape entah..

Dia : tak tahan nk gelak!!
Aku : ( tak terkata.. gelak punye pasal )
Dia : tekanan perasaan buat keje ni..
Aku : 3 kali cubaan yg menghabiskan satu paket coklat tapi teda hasilnye..

Datang kakak senior aku..

Kakak : tgk sikit gune coklat jenis ape..
Aku : yg plastik merah-gold tu..
Kakak : oohh!! Yg ni..lupe nk kasi tau coklat ni mmg murah, kene masak kejap jer.nnt die tak jadik

Pulak dah…kene masak kejap jer upenyer..isk isk

Last2..

Jam 11.45 malam..

Aku : tak tahan dah..letih yg amat. Tapi coklat dah tade..
Dia : mane nk carik coklat tgh2 mlm..
Aku : haa!! Kejap..
>> pi call abg senior mintak tolong belikan coklat masakan, sib baik kebetulan die ade luar umah.hikss

Aku : biar kak anis tnya mama laa cara die..jap send msg kat mama
Dia : okey, kite tgk cara mama kakak lak cane..

Mama ( sms ) : coklat tu masak double boiler..dah cair celup biskut dalam tu..

Aku : buat esok laa jawabnyer mate dah kecik pndng orng.. ( keletihan )
Dia : okey, esok kite smbung..cube mcm mama kak anis punye cara

Ape yg aku nk buat sebenarnye???
Coklat yg letakkan atas biskut almond london..tapi tak menjadi..macam mane yer?? Sesape yg ade resepi best kasi laa tau sini..tahun depan moga kesilapan ini tidak berulang kembali..entah ape jadik ngn biskut2 raya tahun ni..aku yg tak penah buat kuih ni ttb kene buat. Tade bakat dalam masakan…ahaksss

*** aku masih seperti dulu, walaupun dalam perkara yg kecil..susah menerima kegagalan dalam hidup..mule jadik tak bersemangat bile ape yg aku buat tak capai ape yg aku ingini ***

Malam raya yg tade perasaan happy..sedihnya hati ni..

<< moga esok wajah seperti hari2 bahagia kembali menyinari pagi raya >>

..:: SALAM AIDILFIRTI BUAT SEMUA ::..

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 3:39 PM.





Comments:
banyak nyer cekelat kene tolak tepi...kesian cekelat..
 
nyum!telah ku rasai coklat dan kuih² yang dibuat oleh sorang gadis.kuih yang mempunyai banyak sejarah penubuhannya,haha..apapun sedapp!!!coklat tu sedap!!bleh lah ni kang buat kuih bebanyak..haha

terima kasih bebanyak ye bagi barang² tu..mekasih bebanyak..!!!
 
hehe..sian cekelet kan..nak wat cam ner..kome tade pengalamn laa..isk isk..makan laa..biskut keras tu..bleekk!!! :P nak perli laa tu..
nyum2!! tapi tak sedap..haha..mkn jer laa..asal aok bleh telan..
 
Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara