...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Thursday, August 24, 2006





Motivasi Pagi :D

Yuhuu..lame blog ku ni tak beredit..hehe..bukan lah kerana kemalasan menguasai diri..( walau pun pade hakikatnye mmg malas sket ) hihihi..
Ogos dalam kesibukan,,begitu laa gamok nye..hehe..mmg busy laa skng nih..memacam hal kene urus..tapi nyer seronok gak..dan kesibukan ku ini berterusan hingga September akan datang..ape2 pun seperti yg aku pernah katakan padah sahabat2 ku.. tak kire sebeban mana kerja yg kite perlu lakukan..tak kire kerja itu memberi tekanan yg sgt teruk pada diri kite..jgn sekali memandang ia sesuatu yg menggugat diri kite..pndng lah sebagai suatu yg menyeronokkan..hakikat yg kite akan dapat..kite akan pndang segala kesusahan tidak sukar utk dilalui..just take easy. Kite akan rasa seronok dengan tanggung jawab yg ade pada kite. Hidup utk dinikmati bukan utk dibebani..hehe. dengan bekerje kite tetap akan dapat rasakan keseronok hidup.. set jerk dalam mind tuh positif dalam segala hal..bukan susah pun. Cume kene kawal perasaan jerk sikit..jgn bertindak mengikut perasaan..heee :D bermotivasi dalam blog plak dah.. hehe

Haa!! Sblm aku melalut lebih pnjang..nak cite sket laa..masa yg dah aku isi sepnjang aku di bulan ogos ni..summer laa kunun nyer..hiks..

Casablanca ( 31 Julai 2006 )
Aku dah berjalan ke casabalnca..hehe..akhir bulan julai hari tuh pegi..kebetulan pegi hntr senior2 balik mesia..amik laa peluang jalan2 ke sane ngn kawan2..seharian gak berjalan..then bile dah nak malam gitu balik laa kami ke Rabat..nak tdo sane tadek tempat nk menginap lak..mmg rncang jalan2 jerk pun..

Mohammedia ( 10 Ogos 2006 )



Percutian seterusnye..hehe..ke mohammedia.. pegi mase 10 ogos hari tuh. Sonok uuu.. hehe.. alhamdulillah kami dismbut dengan baik oleh sahabat2 kat sane..mekasih utk tuan rumah.. rajin deme2 nih layan kami..hidng makanan ape seme..masak sedap plak tuh..hehe..umah pun selesa..ape2 pun mekasih.. pastuh jalan2 ke taman bunga.. cantik gak..mmg cantik laa..aku mmg teruja gitu laa nengok..byk laa duk posing sane sini..hehe :D



Pastuh petng2 gitu lepas asar..dorng bawa kami ke funfair kat sebelah umah dorng jerk pun..haaa!! nih yg aku sonok nk cite ni..mmg best giler laa main kat sane..aku nih kan macam budak2 lagik laa kate nye kawan2 aku ni..hehe :D perngai pun cam budak..bile dah mule main tak reti nk benti dah..kat mesia dulu aku penakut sket naik main mende2 gini. Tmbahan plak pasti kene marah ngn papa kalau main :D seme orng pun dah sedia maklum aku cepat pening pale. Hehe..tapi aku nih tak serik kot..lagik aku main seme mende yg ade kat situ..ade gak kawan2 dah larang tapi aku buat tatau jerk..sonok main kan..hehe. mmg aku dah rasa pening mule2 tuh tapi nakal sket kan :D



dah abis puas main seme tuh ( walaupun pade hakikatnye tak puas lagik ) hahaha.. baru laa aku balik umah..umah sahabat2 kat sane laa.dah maghrib gitu..umah dorng tingkat 3 kalo tak silap aku..naik2 tuh mata aku dah mule kabur dah..pening2 dah.. heee :D tak tahan sgt mase tuh..pening yg dasyat gak laa..hehehe. ***cerita seterusnye biarlah rahsia*** hehehe. Hnya yg melihat akan mengetahui..hehehe :D.. ape2 pun aku minta maaf sbb buat sorng kawan aku jadik panic. sowiiee!! Lain kali tak nakal lagik..
Ape2 pun jalan2 mohammedia ni mmg seronok..beeestt sgtt.. bleh laa nk release tension gitu kot. Hihi.. tahun depan nak pegi lagikkk!!!
***mekaseh pade sape2 yg rajin amik gmbr utk aku yg tgh syok2 main tuh***

Aktiviti seterusnye di ogos ini..

Ayyam Ath-Thaqafiah ( 19 – 21 ogos 2006 )



Walaupun aktiviti ni bermula 19 tapi aku n the geng dah mule bertapa kat kenitra sejak 17 ogos lagik, dan balik pada 22 ogos. Seminggu gak laa duk di kenitra.. Ayyam Ath-Thaqafiah kali ni mmg seronok laa bagi aku..seronok aku mengalahkan kumpulan aku sendirik.. heee :D aku masuk pertndingn kuiz..hehe..ttb lak jadik terrajin membaca buku sane sini..search internet pun bab ilmu jerk..haha.. dah kene pilih masuk kuiz jadiknye kene laa sedia2 kan diri sket. Nak suh aku masuk forum kang terkalah lak seme orng. Hehehe.
Nak citenye pasal kuiz ni..hehe.. aku mmg nk tergelak kalo ingat balik. Byk sgt mende yg lawak nye. Terguling2 gak aku ketawa :D.. soklan2 kuiz mmg bleh tahan laa..okey jerk pun cume aku jerk byk wat salah2 yg kecik menyebabkan markah kene tolak.. soklan senang pun aku leh silap jawab.. heee!! Mmg laa dari sekolah lagik aku selalu kene tego ngn ustaz & ustazah aku..kalo jawab soklan pekse tuh, selalu laa aku wat salah pade mende yg senang2..mende yg tak patut salah tuh la yg aku tersalah buat nye. Kurang berhati-hati laa tuh makne nye.. smpai kan aku kene melatih utk jadik sgt berhati-hati dalam nk jawab soklan SPM, lagik2 utk subjek akaun ngn math, mmg kene hati2 sgt laa..ape2 pun ade gak kebaikan nye aku masuk kuiz ni. Bertambah sket la ilmu tuh. Tau jugak laa bile PBB di tubuhkan..bile OIC ditubuhkan..NATO, ISESCO, UNESCO,WHO dan macam2 lagik laa..tau jugak laa sejarah2 mende2 ni..hehe.. pastuh nama purba bagi negeri kelahiranku :D walaupun aku sekadar tembak jerk jawapan tuh, ade gak hasilnye, tak sangke lak betul Kerajaan Inderapura.
Pengalaman Ayyam Ath-Thaqafiah kali ni mmg best. Mcm2 laa jadiknye. Aku ade laa tolong2 kawan aku ni urus bahagian hadiah utk program ni.huhu.mmg letih.byk keje kene buat..carik barang sane sini.pastuh nk kene join program lagik. Then last minute gitu, kene tambah hadiah lagik.. fenin2..berpusing2 gak aku ngn kawan aku ni mencari hadiah sekitar Kenitra tuh.dah ler kami ni orng Rabat. Tak tahu mane tempat2 kat kenitra. Pastuh sambil2 sibuk ngn program tuh. Kene ngafal surah Luqman then kene bersedia utk pertandingan. Kami pun tak lupe laa duk sibuk2 nak packing2 hadiah ape seme. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar walaupun sedikit memenatkan. Tahniah laa pade AJK2 program. Moga tahun depan aktiviti besar cam ni akan lebih teratur dan kualiti semakin baik.

Semalam.. 23 Ogos 2006..
Maafkan andai aku yg bersalah..yups..sememangnya aku yg bersalah.. Moga selepas ini segala nya akan bermula dengan lebih baik. Mungkin selepas ini aku akan lebih memahami. Tidak lagi dengan sikap mementingkan diri sendiri. Aku mula tersedar hakikat sebenar. Maafkan aku..

Hari ini.. 24 Ogos 2006..
Yehaa!! Jom ikut aku jalan2..hari ni aku nk ke Tetouan. Tak sabar aku nk ke sane. Nak tgk gak laa, ape yg dibangga2 kan sgt oleh orng2 sane.hehe. mungkin dalam seminggu gak aku akan ke sane. Tgk keadaan laa. Hari ni jam 11 pagi kang aku bertolak. Orang2 t21!! Siap2 laa karpet merah yee..rombongn diraja Rabat membuat lawatan :D hehehe..
Tapi tak bestnye..kawan aku lak tade kat sane..baru jerk nk buli2 suh bawak jenjalan ker..ape ker..heee :D nape laa ade orng tak reti2 lagik nk balik umah..haha. takpe2..ramai lagik kawan2 kat sane..meow meow!! Adik kucing nk datang ni ;)) buke pintu!! Buke pintu!!
Semalam sempat aku chatting ngn family aku..kejap jerk tapinye.kasi2 pic sket. Cite2 pasal perkembangn semasa. Pastuh cam bese laa :D aku nih manusia paling boros dialam semester.. kesian laa sape kawin ngn aku.. heee :D paham jerk laa bile time2 gini..poket pun dah kering..macam tak munasabah jerk dengar aku dah tade duit. Hehe.. itu ler hakikatnye. Sib baik la ade mama ngn papa yg memahami :D hehe.. aku ckp laa nk pegi bercuti, pndai pulak mama kasi soklan.. ade duit kerr?? Hehehe.. aku gelak2 jerk..paham2 laa kan..kire mama dah paham laa tuh ;)) hehehe.. esok pi check duit bank yee :D mekaseeh mekaseeh

**** aku tgh fikir sejak semalam****
Cane laa aku nk jadik seorng yg tak boros sgt.. kalau kat mesia boleh tahan laa sikit sbb duit mama ngn papa yg pegang..nak duit mintak je..tapi kat sini!! Sekali dapat duit beribu kat tangan..matilaa kalau cam ni tiap2 tahun..habis duit cam tuh jerk. Adeh!! Adeh!! Fenin2. Cane niiii!!!

Hingga ketemu lagi… ** edisi lepas balik tetouan plak **

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 2:23 PM.





Comments:
haii cik adik..cantik nye gambar..makin cantik cik adik ni duk kat morcoco.pastinya ramai yg nak mengayat..hehehe..macam saya dulu laa..tapi malang..cinta tak kesmpaian..hati itu hanya satu..
tapi tak pe..yg penting anis bahagia..ape2 pun anis tetap yg terbaik pernah saya jumpa..bertuah badan siapa yg memiliki..hehehe..take care adik anis cute..cepat2 balik malaysia..miss u
 
Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara