...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Thursday, June 22, 2006



**ISTIDRAK**
huhu..semalam aku abes istidrak.. satu paper jerk pon istidrak nyer tapi dalam satu paper tuh ade 2 maddah..mase jawab satu jam jerk.serabut jugak laa.. Aqidah ngn Firaq wal mazahib..soklan dier kire okey laa..aku bleh jawab tapinyer aku tetap takooott..mase pekse nihai hari tuh cam tuh jugak...aku bleh jerk jawab..soklan dier kire okey laa tapinyer markah dier!!! hahaha aku pon nk tergelak tgk..macam gaye aku tak jawab pape dier punye markah..hihihi..ape2 pun aku berserah jerk laa..redha laa kalo ade ape2 yg jadik coz aku dah cuba yg terbaik..doa jerk laa skng nih..huhu..

**LA TAHZAN**
alhamdulillah..lepas abes pekse semalam aku berpeluang ke muhadarah Dr.'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni pengarang kitab masyhurnya "La Tahzan". Muhadarah ni bertempat di Bangunan Wizarah Awqof,Rabat ( dekat bandar ). aku agak lewat smpai coz ade exam jam 3 smpai 4..Majlis tuh plak mule lepas asar..smpai2 jerk kat Bangunan Wizarah Awqof nih..penuh dah orng..memang sesak laa..huhu..sabar jerk laa.. aku mmg penah baca buku yg ditulis oleh Dr.'Aidh bin 'Abdullah Al-Qarni nih, tapi versi melayu la..yg dah diterjemah..kalo kat mesia tuh bleh lah carik.. tajuk dier.. " Jangan Bersedih Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia" mmg khas utk wanita laa versi yg diterjemah nih..hihi..sbb tuh aku agak berminat la nk baca tapinyer buku tuh aku pinjam jerk ngn sorng akak nih( mase kat KIBA ). Insyallah..aku cuba buat entry pasal isi kandungn buku tuh..sekurang2nya dapat jadik panduan pade wanita2 diluar sane..dan jadik pedoman buat kaum adam :D

**MIMPI SEMALAM**
hehe..macam jiwang jerk tajuk..mimpi semalam..nih nk cerita kisah mimpi yg betul2..bukan memain..hik hik..sepnjang aku duk kat Morocco nih mmg jarang laa mimpi pasal Morocco nih..asyik mimpi pasal mesia jerk,orng2 kat mesia..kali nih lain plak jadiknyer..nih kire kali pertama or kedua kot aku mimpi pasal Morocco nih..maybe sbb byk fikir pasal hidup kat sini kot..ceritanyer cam nih..sblm aku mula study smlm..dalam jam 1 pagi gitu..bangun2 siap2 diri ape seme..siap amik wudhu..pas dah 2,3 jam bace..cam ngntuk plak mate nih..aku pun letak pale atas meja study smbil aku ngulang baca beberapa ayat quran yg aku kene hafal dalam muqarrar..then dalam tak sedo gitu aku terlena kejap..aku mimpi kejap jerk pon..sbb aku tertdo dalam mase 20 minit gitu jer.aku mimpi bandar rabat nih banjir..tenggelam abis..bangunan2 tinggi ape seme abis tenggelam..pastuh manusia2 yg hidup nih ade duk dalam sebuah kapal yg beso sangatt..mcm titanic gitu :D mmg beso laa kapal ni..aku pun same laa ade atas kapal tuh..pastuh dalam mase yg same..kapal nih round2 bandar yg tenggelam ni..ade nmpk orng2 penuh kat sekeliling bandar..dalam banjir laa orng2 nih..ade duk atas pokok tinggi..ade duk atas bangunan dan bangunan tuh hampir2 tenggelam..mmg dasyat laa aku mimpi tuh..pastuh dalam kapal tuh plak..dalam keadaan yg cemas gitu..aku ngn beberapa orng kwn jalan dalam kapal smpai kat hujung kapal dah( kat tempat mcm dalam cite titanic buat aksi U jump I jump gitu kan )..hehehe..ade laa ternampak sepasang kekasih nih mcm tgh dating2 gitu..pastuh otomatik jerk..kapal tuh mcm tercondong gitu..mcm nk terjatuh..mmg cemas laa mase tuh..nmpk terang2 jerk pasangn yg tgh dating tadik tuh jatuh dalam banjir..lemas cam tuh jerk..pastuh kapal jadik okey semula..tak condong2 dah huh!! tak lama lepas tuh...aku pun terjaga maybe sbb terkejut sgt kot..emm..kekadang aku terfikir..apekah petanda semua ini..sekadar mainan tidur..atau ade makna disebaliknya..emm..

hingga ketemu lagi



** persis mutiara **

nyaris saja perkara-perkara remeh menyeret orng yang sangat bijak sekalipun ke dalam jurang kegilaan

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 10:35 PM.





Comments:
salam...

best jugak mimpi dia...
mungkin boleh tafsir mimpi tu melalui buku تفسير الأحلام . mana tahu kot² ada petanda.
kalau tak der buku tu, boleh dapatkan di pasaran seberapa segera sebelum stok masih ada. hihihi...

p/s: sebut pasal buku nie, geramnya aku. kawan arab pinjam tak hantar² lagi. dia buat harta dia plak...
 
salam.. anonymous - huhu..best yer mimpi tuh..takut tuh..hihi..ade kat sini buku tuh..tapi tak jumpe plaks pasal mimpi gitu..tak abis carik lagik kot..hehe..
buku kene pinjam ngn kwn arab..huhu..kite pon penah ade kene gitu..tak dapat balik buku deme pinjam..buat harte pusake plaks..hik hik
 
Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara