...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Friday, June 23, 2006

Seraut Bicara..
" Jangan Bersedih Jadilah Wanita Yg Paling Bahagia "

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan senyummu yang cantik, yang mengirim cinta, dan mengutus kasih saying bagi orng lain.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan tutur kata baik, yang dapat menjalin persahabatan yang di anjur syari3at dan menghapus semua rasa dengki.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan kesediaanmu duduk bersama Al-Quran seraya membaca, merenungi, dan mengamalkan, sambil bertaubat dan beristighfar.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan berzikir, memohon ampun, rajin berdoa, dan suka memperbaharui taubat.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan mendidik anak-anak mu dengan agama, mengajarkan sunnah Nabi dan memberi petunjuk tentang apa-apa yg bermanfaat bagi mereka.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan rasa malumu dan hijab ( penutup aurat ) yg diperintahkan Allah, kerana hanya itulah cara utk menjaga dan memelihara dirimu.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan bertemankan bersama wanita-wanita yang baik dari kalangan yang mempunyai rasa takut kepada Allah, menyukai pengalaman agama dan menghormati norma-norma etika.

Jadilah wanita yg paling bahagia dengan berbuat baik kepada kedua orng tuanya, menyambung persaudaraan, meghormati tetangga, dan menyantuni anak yatim.


Hingga ketemu lagi..


**Persisi mutiara**

esok akan merekah bunga yang harum baunye mengusir segala kesedihan dan menjadi penghibur hati

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 7:07 AM.





Comments: Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara