...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Friday, May 19, 2006

semalam yg tak besttt.. 17 may smlm...ade clss jam 8 ( harakat islahiyyah ) ..sepatutnyer clss nih smpai jam 11 jerk, 3 jam lah makne nyer tapi ustaz tuh terlebih rajin nk ngaja smlm..nak dekat 5 jam setengah duk blaja..huhu..boring gak..pastuh bentang urudh ngn kawan arab..baca2 jerk pon kat depan tuh..tak byk cakap sgt pun..dalam jam 1 lebih gitu clss abis..kami pun same2 balik..

kebetulan smlm turn aku masak..aku gi lah pasar sengsorng..dah biase pun gi sorng2..sehala jerk jalan nk balik ke rumah dari kuliah..kengkawan seme balik terus..aku gi pasar..tak der lah jauh sgt pasar nih dari umah..dalam 15 minit jalan kaki gitu laa..smlm panas yg amat..sure seme orng letih..sbb tuh tak terlintas nk ajak sape2 teman..sbb sian kat kawan2 letih kan..seperti yg sedia maklum..tgh hari waktu orng arab tdo..kedai pun tak banyak buke..smpai aku pun jadik blank nk beli ape..aku round pasar tuh..nengok2 ape2 yg nk dibeli, jalan punye jalan beli lah sayur sket..pastuh beli buah..tatau nk masak aper dalam pale nih..ayam mahal..ikan plak waktu tgh hari sure dah tadek..last2 aku beli gak ayam..tak kisah laa mahal pun..mase tuh..pasar nih senyap sunyi jerk..orng duk tdo kan.

selesai daku membeli barang..jalan2 laa..nk kuar dari pasar..ade sorng mamat nih mintak duit ngn aku..bukan orng tua pon..mude lagik..gagah perkasa..bukan tak leh nk keje..nmpk gaye mcm budak hisap gam gitu..dah ler kotorrrr..mintak2 duit ngn aku..dalam poket baju kurung aku ade 50dh..tadek duit syiling..huhu..mule2 ingatkan nk kasi jerk 1,2 dh supaya dier tak kaco aku tapi tadek..aku pun jalan jerk lah terus buat tatau..sekali dier ikut aku..mintak2 gak..mule2 dier tarik beg aku..aku tarik balik beg aku tuh..marah2 kat dier..pastuh dier tarik kat lengan aku..hish..nk kene tampar ke pegang2 orng nih..aku dah saket hati dah mase tuh..ade ker pegang2 orng..tgn aku penuh ngn barang..nk jerk aku sepak mamat yg kotor tuh..tapi kebetulan pulak aku pakai baju kurung..dier tarik gak lengan aku..aku lawan lah..elak2 dari dier..terasa geli yg amat mase tuh..dah lerr dier tuh kotorrr..huh!! orng2 kat pasar plak tadek..seme pakat duk tdo berjemaah..adoi laa..aku jalan jerk laju2..( mcm nk berlari dah gaya jalan laju tuh ) hehe :D si mamat nih duk ikut lagik..tarik2 lagik lengan aku..kali nih sekali ngn beg aku dier tarik..sib baik aku silang kat badan beg tuh..kalo tak maunyer dah kaya dier dapat beg aku tuh..dalam tuh duit ade..nset ade..huhu..aku rasa dier nih tgh mamai2 gitu kot..mcm orng tak betul gitu..mmg sah lah kot hisap gam..sbb longlai2 gitu badan dier..dier tarik2 aku pun kire aku boleh lawan lagik laa..tak kuat mane dier pegang..tarik beg pun tak bape kuat..aku bleh lagik nk lawan..pastuh aku terus jerk jalan kedepan..smpai kat jalan raya gitu ade teksi lalu..terus benti depan aku..aku pun terus jerk laa naik..hehe :D sblm naik tuh aku sempat pijak kaki dier..bukan pijak biase laa..pijak sepenuh perasaan..pastuh kasi tendang sikit gitu kat kaki dier..hihi..dier tak pakai kasut pon..padan muke..maunyer saket tuh..atas jalan tar plak tuh..balasanlah utk dikau yg sesedap rase pegang daku..kalo tadek barang2 pade aku dan aku tak pakai baju kurung..dah lame aku kasi tendangn kat dier..sib baik ler..hari tuh kebetulan aku berbaju kurung..huhu..geram sungguh aku ingat balik mase dier tarik2 tgn aku tuh..pegang2 kat lengan..hish!!!..geram bebeno..naik darah gak mase tuh..panas hati..dah ler cuaca pun panas..huh!!! kotorrr plak tuh..eeeeiiiii..( teremosi plak dah ) hehe..lepas dah naik teksi tuh aku pusing blakang nengok mamat tuh tertunduk pegang kat kaki dier..terasa berdosa plak buat kat orng cam tuh..kesian pulak rase..cepat beno aku nih kesian kat orng..huhu..kalo setakat mintak duit aku tak kesah..nih smpai pegang2 orng..ape kess!! tuh yg aku geram sgt tuh..ape2 pun bende tuh dah lepas..jadikan lah pengajaran..huhu..tak sangka plak akan kene kaco smpai cam tuh..biase2 kalo orng kaco tak lah teruk smpai berani nk tarik2 orng..kali nih lain kes plak..sabo jerk laa

hihihi..tuh lerr semalam yg tak besttt..mmg tersangat tak bestt..aku balik umah semalam..siap2 potong ayam seme..aku mandi..basuh2 baju aku tuh..tudung2 sekali..hehehe..geli punya pasal..pastuh baru ler siap kan masak2..masak sup ayam jerk smlm..sepanjang memasak tuh..aku duk ingat balik peristiwa tgh hari tuh..terasa gak takut..huhu..awal jerk aku tdo smlm..terkejut kot dgn kes tuh..badan pun letih sgt smlm..smpai rasa nk demam..kes terkejut lah nih..hihi..ape2 pun skng dah okey :D kengkawan seme!! jadikkan lah pengajaran okey..utk aku gak..same2 lah amik ikhtibar..

tuh jerk laa aku nk tulis utk kali nih..lain kali ade cerita best aku smbung lagik..harap2 cerita yg menyeronokkan yg aku akan dapat..hihihi..
okey..jumpa lagi..wassalam

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 12:01 AM.





Comments: Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara