...::: rahsia di kamar hati :::...
header


 auuummm chak!
Tuesday, May 16, 2006

Assalamualaikum..
Selamat hari MAMA..hehe..aku terlewat sehari post dalam nih..busy sket..tambah plak tak bape sehat..mood nk menulis pon kurang sket..tadek idea plak tuh..blank jerk..ape2 pun smlm dah wish kat mama..HEpi MAMA DaY..saaayang MaMa..hehehe..
2 hari lepas ade chatting ngn mama..sempat lagik mama tnya tak nak wish hari IBU ker..hehe..aku dengan slumber jawab..”tak masuk waktu lagik..14 nih kan hari IBU..” hihihi..mama kate kat mesia orng dah sibuk2 nk smbut mother’s day..huhu..patut laa mama tnya ngape tak wish lagik..hihihi..betapa lah naluri seorng ibu..tidak sekali inginkan balasan..bukan juga pujian menggunung..sekadar dihargai dirinya sebagai seorng IBU.. :D
mase chatting ngn MAMA tuh cam biase..aku cerita2 sikit perkembangn kat sini..tgh nk exam..mintak MAMA ngn PAPA doa..hehe :D tamo laa kene istidrak lagik..naik cuak aku..hahaha..terharu gak bila mama cakap..

*play*
adik anis : sha nk pekse nih..mama doa laa..
sayangku : mama ngn papa selalu doa..tak pernah lupa nk doa utk anak yg sorng ni..
sayangku: supaya berjaya..dikurnia ketenangan..dunia akhirat insyallah..
adik anis : hmm...mekasih..
*stop*

hehe..aku terdiam jerk mase tuh..dengar pengakuan ikhlas MAMA ngn PAPA..kalo aku duk mesia tadenyer MAMA nak kate cenggitu.. :-P hahaha..sure MAMA simpan dalam hati jerk ayat2 tuh..hik hik hik..pas chat ngn MAMA tuh..chat plak ngn adik2 aku..memasing dgn cerita tersendiri..

adik aku yg bongsu tuh sibuk ngn kucing2 aku..almaklumlah..aku meninggalkan ‘wasiat’ bermakna utk dier..hahaha..jaga kucing aku tuh..kebetulan plak lepas aku dtng sini beria2 plak kucing tuh beranak..dah 2 kali setakat nih..mase aku jaga dulu tamo plak dier beranak nyer..miang punya kucing..depan tuan sendiri buat baik kunun2..hihihi..alahai cik tweety comot..kesian..tadek orng berani nk mandikan dier..melainkan aku jerk..huhu..tau jerk laa kucing kalo kene air..setakat luka2 tgn aku mengerjakan dier kat swimming pool tuh biase laa..hehe..dah laa kuat makan..tgh2 malam dtng jilat pipi orng tgh tdo mintak makanan..ish ish ish..kucing ku ini mmg suke kaco aku yg sedang dibuai mimpi..sib baik ler aku nih dikurnia sifat kesiankan haiwan yg sgt tinggi..hahaha..bangun gak laa tgh2 mlm buat mknn utk kucing ku syg nih..kekadang kene tego jugak ngn mama..mewah sgt beri mkn ke kucing..hihihi..aku senyap jerk..no comment..yg penting kucing aku kenyang..hehe :D mama aku mase dulu menyampah sket kat kucing yg aku jaga sbbnyer manja berlebih2 cik tweety nih..biase laa kalo aku pelihara kucing..hehe..tmpat tdo paling kurang atas katil..mesti empuk2..tak tdo nyer atas lantai..kekadang tuh almari baju aku jadik mangsa..ingatkan dier hilang..puas jerit2 carik..naik risau dah kot2 hilang..sekali buke almari baju..tersadai encik pemalas + kuat mkn tuh dgn senang hati dalam almari baju orng..hish..bertuah punya kucing.. rase nk marah..bile dier buat muke kesian..tak jadik plak nk marah..hihihi..sabo jerk laa layan kucing tuh..skng nih adik aku yg pelihara..dah kurus kucing tuh adik aku kate sbb tak kuat mkn dah..sian plak dengar..entah ngape jadik gitu..anak2 dier pon same..nak kate diet..aku tak penah ajar plak..hehe..ape2 pun pepndai lah adik aku tuh jaga cik tweety dan anak2 nyer.. :D

adik aku yg form 3 tuh plak nk exam dah nnt..skng nih tgh mid-year exam..bittaufiq.. bulan oktober nih PMR..dier nih cerdik Cuma kekadang malas sikit jerk..hihihi..tapi aku malas banyak..lagik teruk..haha..ape2 pun insyallah..kak chik bleh buat yg terbaik..

abg2 aku plak..dah lama tak contact..msg2 jerk kekadang..maklumlah memasing sibuk..sorng tuh busy ngn keje sane sini..ngn anak isteri lagik..yg sorng lagik nih sibuk ngn study..blaja kat Ma’ahad Tahfiz Sultan Haji Ahmad Syah, Pahang. Jadiknyer bile dah masuk ma’ahad nih susah sket nk bawa chatting..kene lah tunggu cuti..huh!! tak sabaq tunggu abg aku nih cuti..byk cerita nk aku smpaikan kat dier..hehe..sejak aku dah beso nih aku byk cite ape2 jerk kat dier nih..sbb dier dengo jerk aku cerita pastuh kasi2 nasihat sket kat adik dier yg amat lah nakal nih..hihi..mase kat mesia dulu dier mmg cukup sabo layan aku nih..huh!! kalo aku lah jadik dier..rasanya aku mmg tak sabo dapat adik cam tuh..hahaha..manja melampau gak kekadang..mintak seme bende mesti nk kene dapat..kalo tak dapat siap laa tarik muke 14..kah kah kah..dah laa cerewet..huhu..aku ingat lagik ade sekali tuh..aku ajak dier kuar gi beli kasut..kasut sukan kalo tak silap aku nk beli mase tuh..mula2 tuh carik2 kat kedai2 kasut..tadek jumpa yg berkenan..masuk belaka dah..pallas..bata..scholl..aper lagik..tadek yg berkenan..pastuh gi masuk Kuantan Parade..huhu..3 tingkat aku round..seme kedai kasut aku masuk..tadek jugak yg aku beli..dalam KP tuh punya lah bnyak kedai kasut..huhu..mesti dalam hati abg aku kate ‘ cerewet giler layan pompuan’ hahaha..aku agak jerk abg aku kate gitu..hehe..dier senyum jerk pndang aku belek2 kasut..hihi..pastuh dier kate nk gi nengok tayangn WWF kat kedai cd bawah..hehe..dier gi lah nengok kat kedai tuh..kan biase kedai2 cd buke cerita2 best kat TV beso dorng..hehe..ramai laa orng nengok termasuk lah abg aku..aku plak carik2 kasut lagik..hihi..kejap jerk abg aku gi nengok pastuh dier carik aku..haha..risau plak dier tinggal aku sorng2..hish!! mcm laa aku budak kecik..pastuh dier ikut jerk mane2 kedai aku masuk..hihi..smpai lah nk dekat asar gitu..tadek pon kasut yg aku beli..mende lain ade la..baju 1,2 pasang..hehe..t-shirt biase jerk pon..pastuh beli eskrim..haha..balik tuh ajak dier singgah kat Giant..hihi..sbb Giant nih kalo balik dari KP sure lalu kat sini bile aku nk balik umah..singgah kejap kat Giant baru ler aku jumpa kasut yg berkenan dihati..ade 2,3 jenis..timbul plak satu masalah..nak amik yg mane..ade 3 yg cantik..puas aku suruh dier kasi comment antara 3 yg aku berkenan tuh..hihi..last2 aku amik yg kaler pink + hitam..hehe..bukan kasut sukan sgt pun..kasut nk bawa jalan2 kalo pakai baju sempoi2 gitu sesuai laa..hihi..kalo bawa sukan nmpk cam melawa sgt..haha..last2 aku beli jugak..tuh lerr kesabaran abg aku yg terserlah mase bawa aku beli brng..hihi..tuh baru kasut..huhu..kesian laa kat sape bakal jadik somi aku nnt..haha..sure kene reject awl2..kah kah kah..

eh eh..pnjang plak aku menulis kali nih..padahal nk cakap pasal mother’s day jerk..entah cane bleh kuar kesah mesah zaman dahulu kale..hehe..kesah aku bersama kuarge ku..:D
lagik satu bende penting hari nih..15 may..kawan baik aku ecah daftar masuk Ma’ahad Tahfiz same tempat ngn abg aku blaja..huhu..susah ler aku nk contant dier pas nih..ape2 pun ecah..aku tau ko bleh buat yg terbaik..sbb setiap ape yg kite berusaha nk dapatkan sure kite akan try the best..sempat ecah nih ceramah sket kat aku mase nak abis chatting ngn dier ahad smlm..huhu..

*play*
ecah beshpren : ko tu
ecah beshpren: kene kuat semangat
adik anis : baiklah encik
adik anis : hihihi
ecah beshpren : belaja mane ade senang kan..
adik anis : yup
adik anis : betul tuh
ecah beshpren : ko susah..dgn care ko...
ecah beshpren : aku susah dgn care aku
ecah beshpren : yg pntng kene kuat semangat nk buat seme tu
*stop*

hehe..sesi ceramah ditamatkan..hihih..ape2 pun tahniah shah..dapat masuk Ma’ahad..aku tau tuh cita2 ko..dari sekolah lagik..buat yg terbaik okey..bittaufiq wan najah.. ade mase kite jumpa lagik yer..ko jgn nanges plak ingat kat aku..hehe :D

okey lah tuh jerk utk kali nih..ade mase aku post lagik..huhu..esok aku ade exam senonyerr..hehe..amik mase sejam menulis jap..pasnih smbung baca balik..
okey laa..tuh jerk utk kali nih..esok teacher’s day plak 16 May..huhu..
tuh jerk utk kali nih..wassalam..

by : ..adikbebecute.. | Honestly On | 3:14 AM.





Comments: Post a Comment
 

[ ...::: rahsia di kamar hati :::... ]


© Hak Cipta Terpelihara